Netradicinė pamoka

[flagallery gid=220]

Dalijimasis patirtimi brandina ir augina žmogų. Mokytojų ir mokinių bendravimas ir bendradarbiavimas paverčia mokymo procesą įdomesniu, labiau motyvuojančiu. Kurti toleranciją ir bendradarbiavimą skatinančią aplinką, kurioje mokinys turi galimybę rodyti iniciatyvą, veikti savarankiškai ir atrasti bendraminčių labai padeda integruotos pamokos.
Lapkričio 13 d. mokytojos E. Balčienė ir Ž. Alkevičienė vedė atvirą integruotą muzikos istorijo ir solfedžio pamoką, kuri vyko netradicinėje aplinkoje- choreografijos salėje. Netradiciškai susijungė skirtingų klasių – 4, 5, 6 mokiniai, netradicinė buvo ir pamokos tema – ,,Garsas ir animacija“.
Susipažinę su vaizdo, muzikos bei garso atsiradimo istorija animacijoje, išbandę pirmuosius optinius žaislus bei pažiūrėję pirmą animacinį filmą su ,,garsu už kadro‘‘, vėliau mokiniai tęsė pažintį su garsiais XIX a. kompozitoriais bei jų kūriniais, kuriuos W. Disney panaudojo kurdamas filmą ,,Gėlės ir medžiai“. Pati atsakingiausia pamokos dalis buvo netradicinės praktinės užduoties atlikimas. Pasiūlę savo idėjas, naudodamiesi vaizdine medžiaga, sukauptomis teorinėmis žiniomis ir dirbdami grupėse, mokiniai įgarsino animacinį filmą „ Gėlės ir medžiai“. Tam buvo panaudoti netradiciniai muzikos instrumentai (molinukai, švilpynės, popierius, tarkos, lėkštės ir kt.). Išryškint garsinius efektus taip pat padėjo ritmavimas naudojant įvairias ritmines figūras, bei solfedžiuojant melodijas vienu ir dviem balsais. Kūrybinis bendradarbiavimas, patirtas pažinimo bei užduoties atlikimo džiaugsmas ir puikus mokytojų įvertinimas atsispindėjo savęs įsivertinimo (autoportreto) piešiniuose.
,,Didžiausias mokytojo talentas yra sužadinti džiaugsmą atradimo ir mokymosi procese‘‘. ( A. Einšteinas)

E. Balčienė, Ž. Alkevičienė